Pe 6 mai 2009 am reusit sa deschidem pe Valea Cernei, in echipa Daniel Burcea si Tiberiu Biolan, la sectorul de la km 20, un traseu de 2 lungimi de coarda, parcurs doar pe asigurari mobile (cu exceptia regruparii formata din 2 spituri). Traseul de numeste – Diedrul caprelor.
L1: 35 m, 6-/6, diedru, nu foarte curat, usor friabil, regrupare la 2 spituri
L2: 35 m, 7-/7, predominant surplomba, stanca solida, regrupare la un copac gros la finalul stancii, pe o brana.
Retragere : rapel de la copac – 60 m pana jos, sau cu 50 m pana la un spit de 12 mm + un rapel scurt.
Materiale necesare: doua semicorzi, un set de nuci si unul de frienduri (fara marimile 5 si 6), 3 anouri pentru clepsidre, 12 bucle (pentru cine foloseste bucle la mobile).

Pe 15 mai 2009, in echipa Daniel Burcea si Alexandru Maroiu (Mere), am reusit sa mai parcurg o varianta pentru a doua lungime, tot cu asigurari mobile, abordind tavanul direct. In partea finala a lungimii am batut doua pitoane pentru moral, pe care le-a recuperat secundul.
Varianta L2 : 35 m, aprox 9- la tavanul de la plecare, 7-/7 dupa tavan, stanca solida la maini, cativa solzi mai friabili la picioare. Linia traseului merge spre un tavan lung si oblic dreapta, tavan pe care-l ocolim prin stanga si revenim apoi deasupra lui, pe linia vizibila a prizelor cele mai bune. Apoi ne orientam spre finalul peretelui, spre un diedru mai mare si mai deschis, usor surplombat, vizand un copacel subtire la capatul stancii, unde se poate iesi pe brana comuna cu finalul celuilalt traseu. Regrupare pe brana la 2 spituri, care nu se vad din traseu.
Retragere : rapel de la acelasi copac, aflat la 5 m distanta pe aceeasi brana.
Materiale necesare: doua semicorzi, un set de nuci si unul de frienduri (fara marimile 5 si 6), 3 anouri pentru clepsidre, 12 bucle (pentru cine foloseste bucle la mobile), 2 pitoane (si ciocan).

Acces: In topo-ul lui Dan Anghel si Cornel Zarescu, cautati sectorul de la km 20. Acolo treceti prin pragul de stanca de deasupra Cernei, catre faleza cu Mougli si Baguera, si imediat ce treceti pragul, pe dreapta, veti vedea acest diedru.

Lungimea a doua in ambele variante de preteaza la catarare libera. Chalenge-ul ramane evident varianta mai tare, de realizat in maniera rotpunkt, cu asigurarile pe ham.

Deja ma framanta.